DünyaSağlık

Şok gelişme! İsrail’de Pfizer BioNTech koronavirüs aşısı olanlarda “Kalp kası iltihabı” ortaya çıktı!

Tüm dünya koronavirüs salgınını yenmek adına aşı çalışmalarına hız kazandırdı. Ancak İsrail’den kötü bir haber geldi. Tüm dünyanın umut bağladığı Pfizer/BioNTech koronavirüs aşısı olan kişiler de az sayıda da olsa “Kalp kası iltihabı” görüldü. Konuyla ilgili henüz net bir sonuca ulaşılmamasıyla birlikte vakaların büyük bir kısmının 30 yaş kişileri kapsadığı öğrenildi.

İsrail’de Pfizer BioNTech koronavirüs aşısı uygulanmaya devam ediliyor. Aşılamada büyük bir başarı gösteren İsrail’de aşıyı yaptıran kişilerde az sayıda da olsa Miyokardit olarak ifade edilen kalp kası iltihabı görüldüğü belirtildi.

ONLARCA VAKA TESPİT EDİLDİ

Konuyla ilgili açıklama İsrail’in Pandemi Mdahale Koordinatörü Nachman Ash tarafından  yapıldı. Yapılan açıklamada 5 milyondan fazla aşılanan kişiler üzerinde bir ön çalışma yapıldı. Yapılan çalışmada özellikle ikinci dozdan sonra, “Onlarca miyokardit vakası” tespit edildiği ifade edildi.

SAĞLIK BAKANLIĞI İNCELEME YAPIYOR

Uzman isim, bunun aşıya bağlı olup olmadığını açıklayacağını ifade ederken, konuya ilişkin, “Sağlık Bakanlığı şu anda hastalık oranında fazlalık olup olmadığını ve aşılara atfedilip atfedilemeyeceğini inceliyor” dedi.

AŞININ UYGULANMASINI DURDURACAK KADAR CİDDİ DEĞİL

Bir diğer açıklama da İsrail Ben Gurion Üniversitesi Halk Sağlığı Okulu Direktörü Nadav Davidovitch tarafından yapıldı. Yapılan açıklamada vaka ve aşı arasında korelasyon kurulmasının durumunda, aşının uygulanmasını durduracak kadar ciddi olmadığını ifade etti. Davidovitch ise yaptığı açıklamasında şu ifadeyi kullandı:

“Bu, incelenmesi gereken bir durum ve son raporu beklememiz gerekiyor. Ancak ara bir analizde, Covid-19’dan hasta olma riski, aşının yan etkilerinden hasta olma riskinden çok daha yüksek görünüyor. Aşı sonrası miyokardit düşük ve geçicidir”

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir