Sağlık

BioNTech aşısı olacaklar dikkat! 2. Dozda en çok bu yan etkiler görülüyor!

Koronavirüs salgınına karşı kullanılan BioNTech aşısında en çok yan etki konusu merak ediliyor. İlk doz aşıya kıyasla 2. Doz aşıda yan etkilerin daha fazla görüldüğü belirtildi. Birçok kişi de yüksek ateş, kol ve kas ağrısının yanında yoğun baş ağrısı görülüyor. Uzmanlar tarafından yapılan açıklamada 2. Doz aşıda yan etkilerin daha fazla görülmesinin normal olduğu ifade ediliyor.

Konu ile ilgili ABD’de yapılan bir araştırmada mRNA aşılarında ilk doz aşıdan sonra 2. Doz aşıların yan etkilerinin daha yoğun hissedildiği açıklandı.

BİONTECH 2. DOZ YAN ETKİLERİ NELER?

BioNTech aşısı yaptıran kişiler genellikle baş ağrısı, kas ağrısı, halsizlik, titreme, mide bulantısı ve yüksek ateş gibi birtakım şikayetlerle karşılaşıyor.

Konu ile ilgili Sağlık Bakanlığı koronavirüs aşılarının yan etkilerine ilişkin, “Bugüne kadar koronavirüs aşılarına yönelik gerek yürütülen klinik çalışmalarda gerekse mevcut aşı uygulamalarında ciddi yan etkilere rastlanmamıştır. Aşılama sonrasında görülen yan etkiler sıklıkla hafiftir.

Bu yan etkiler yorgunluk, baş ağrısı, ateş, titreme, kas/eklem ağrısı, kusma, ishal, aşı uygulanan bölgede ağrı, kızarıklık, şişlik gibi hafif yan etkilerdir. Ancak nadir de olsa alerjik reaksiyonların olabileceği göz ardı edilmeden aşı uygulamasından sonra bir rahatsızlık hissedilmesi durumunda en yakın sağlık kuruluşuna başvurulması ve hekime yakın zamanda aşı olunduğu bilgisinin iletilmesi unutulmamalıdır” ifadesini kullandı.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir