Bilim, TeknolojiDünyaGenelGündemSağlık

BioNTech’in 2. ve 3. dozunu olanlar dikkat! Bütün yan etkileri tek tek açıklandı, çok daha ağır geçiyor

Ülkemizde son 24 saatin verileriyle birlikte sürecin başlangıcından beri yapılan toplam aşı sayısı 110 milyon 705 bin 417 oldu. Ancak uzmanlar bunun hâlâ toplum bağışıklığının sağlanması için yeterli bir oran olmadığı görüşündeler. Belli bir kesim de aşı karşıtlığına devam ederken bunun sebebinin aşının yan etkilerine karşı duyulan korku olduğu belirtiliyor. Özellikle BioNTech aşısında oluşan yan etkiler, aşı olmak isteyen herkesin çekinmesine neden oluyor. Peki BioNTech’in 2. ve 3. dozunda, ilk doza göre neden daha ağır yan etkiler olur? Yan etkiler kaç gün sürer?

Pfizer-BioNTech aşısını yaptıran kişiler özellikle ikinci dozdan sonra yüksek ateş, halsizlik, baş ve kas ağrısı, mide bulantısı ve titreme gibi şikayetlerde bulunuyorlar. ABD’de Gıda ve İlaç Dairesi’nin (FDA) yaptığı bir araştırmaya göre ise Moderna da dahil olmak üzere mRNA teknolojisi kullanan aşıların ikinci dozunu alanların en az 3’te 2’si yorgunluk, halsizlik ve kas ağrısı gibi konulardan şikayet ediyor.

Aynı şikayetler 3. dozun ardından da geliyor.

ABD Hastalık Kontrol ve Korunma Merkezleri de söz konusu yan etkilerin 1-2 gün içinde ortaya çıkabileceğini ve tüm bunların vücudun bağışıklık sisteminin harekete geçtiğinin bir kanıtı olduğunu ifade ediyor. CDC, sitesinde BioNTech veya Moderna gibi Covid-19’a karşı mRNA teknolojisini kullanan aşılardan yaptıranların, ikinci dozda da aynı markaları tercih etmesi gerektiğini belirtiyor.

Ankara Üniversitesi (AÜ) Tıp Fakültesi Enfeksiyon Hastalıkları Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. İsmail Balık’a göre de BioNTech aşısında yan etkiler kendini daha fazla gösteriyor. Balık bu durumu, “Bu yan etkiler aşı yerinde ağrı, şişlik, ateş, vücut kırgınlığı gibi belirtiler BioNTech aşısında daha fazla görülüyor ama bunların hiçbiri risk oluşturmuyor. Kişiyi ağır hastalık geçirme ve ölüm riskinden koruyor. İnaktif olan Sinovac aşısında ise bu tip yan etkiler ya olmuyor ya daha az gözüküyor” diyerek açıklıyor.

Bir Yorum

  1. 4.aşıyı eşimle birlikte 20 gün önce olduk hiç bir yan etkisi olmadı …herkesin kafasını buluyorlar….etrafımdan duyuyorum geçler bunları okuyunca aşı olmak istemiyorlar……BAZI İNSANLARDA ALERJİYE MARUZ KALANLAR diye başlayarak yorum yazın…..HERKESİN KAFASINI KARIŞTIRMAYIN……ŞUNU HERKESE BELİRTEYİM Kİ AŞI OLUN HİÇBİR TEHLİKESİ YOKTURRRRRR…………….

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir