Tarihte İlk Kez Bir Kara Delik Görüntülendi! İşte o tarihi fotoğraf...

Tarihte İlk Kez Bir Kara Delik Görüntülendi! İşte o tarihi fotoğraf...

Amerika Birleşik Devletleri Ulusal Bilim Vakfı, uzay araştırmalarının en büyük gizemlerinden kara deliklere dair yeni çalışmasını açıkladı. Event Horizon Teleskobu’ndan (EHT) elde edilen ‘çığır açıcı sonucu’ eş zamanlı basın toplantısıyla açıkladı. ABD Ulusal Bilim Vakfı öncülüğündeki astrofizikçiler 'ilk kara delik' fotoğrafını tüm dünya ile paylaştı. İlk kez bir kara deliğin fotoğrafı çekilirken, bu gelişme ‘astrofizikte bir dönüm noktası’ olarak nitelendirildi. Antarktika'dan Şili'ye kadar birçok bölgede 8 telsiz teleskoptan oluşan ve 200'den fazla bilim insanının katkıda bulunduğu EHT Direktörü Astrofizikçi Sheperd Doeleman, “Kara delikler evrendeki en gizemli objeler. Asla görülemez dediğimiz şeyi gözlemledik. Kara deliğin fotoğrafını çektik” ifadelerini kullandı.

İşte o tarihi fotoğraf...

Kamu Personeli

Sosyal medyada bizi takip edin. Kamu haberlerini ve gündemi birlikte yorumluyoruz..

Facebook sayfamız için TIKLAYIN

Twitter sayfamız için TIKLAYIN

instagram sayfamız için TIKLAYIN

Yasal Uyarı: KamuPersoneli.net özel haberleri için içeriğin bir bölümü yada tamamı izinsiz alıntılanıp başka mecralarda yayınlanamaz, yayınlayanlar hakkında yasal işlem başlatılacaktır. Ancak, kaynak olarak gösterilip KamuPersoneli.net anasayfasına veya haberin adresine aktif link kullanılarak içerikten alıntı yapılabilir.

Güncelleme Tarihi: 10 Nisan 2019, 18:44