03 Mart 2017 Cuma 17:55
İş Beğenmeme Yüzünden İşsiz Olanlar Var Mı?
banner724

Sanayi, Ticaret, Enerji, Tabii Kaynaklar, Bilgi ve Teknoloji Komisyonunun On Üçüncü Birleşiminde Türkiye Uzay Ajansı Kurulması ve Uzaya Yönelik Faaliyetlerin Düzenlenmesi Hakkında Kanun Tasarısı görüşüldü.

Görüşmeler sırasında kamupersoneli.net olarak bir diyalog dikkatimizi çekti. Mersin’de 25 bin personele ihtiyaç olduğu ancak iş beğenmeme yüzünden kadroların doldurulmadığı ifade edildi. Aşağıda tutanakları aynen yayımlıyoruz.

HACI ÖZKAN (Mersin) :  Teşekkür ediyorum Başkanım. Sayın Başkanım, Değerli Bakanım, değerli Komisyon üyesi arkadaşlarım; tabii, konumuzun dışında ama Sayın Akkaya’nın eleştirilerini cevaplamak amaçlı… Malumunuz, ben Mersin Milletvekiliyim, geçen hafta İŞKUR İl Müdürlüğüne gittim. Tabii, bunlar resmî kaynaklar, arkadaşlarımız araştırabilirler, şu anda Mersin’de 25 bin kişiye istihdam yaratılmak amaçlı bekleniyor. Yani, fabrikalarımızın, benzeri iş yerlerimizin 25 bin personele şu anda ihtiyacı var. Bununla birlikte, diğer taraftan da esnaf odalarımızla da görüşüyoruz. Örneğin, Mersin Lokantacılar, Kebapçılar, Kafeteryacılar, Tatlıcılar ve Pastacılar Esnaf ve Sanatkârlar Odası Başkanı açıklama yaptı, 2 bin kişiye iş imkânı…

DİDEM ENGİN (İstanbul):  Hacı Bey, o zaman, neden genç işsizliğimiz yüzde 22,6?

HACI ÖZKAN (Mersin) : Şimdi, şöyle bir durum var: İş beğenmezlik var.

DİDEM ENGİN (İstanbul) : Hayır, “Şu kurum 1 kişi alacak, şu kurum 5 kişi alacak.” Böyle istihdam politikası olur mu?

HACI ÖZKAN (Mersin) : Bakın, ben resmî verilerle konuşuyorum, araştırabilirsiniz, böyle, kalkıp da laf olsun torba dolsun diye değil yani.

DİDEM ENGİN (İstanbul) : Hayır, TÜİK verilerinden bahsediyoruz, genç işsizlik 22,6.

BAŞKAN: Sayın Engin, müsaade edin, bitirsin.

HACI ÖZKAN (Mersin) : Yani, şu var: İş beğenmezlik var arkadaşlar. Benim de iş yerlerim var, eskiden ben iş yerine gittiğim zaman, personele şunu yap, bunu yap diyebiliyordum, şu anda personele neredeyse biz iltifat ediyoruz. Şimdi, bununla birlikte de iş beğenmezlik var. Sayın Akkaya anlatınca sanki ben başka bir ülkede yaşıyorum, kendisi de başka bir ülkeyi anlatıyor gibi. Dolayısıyla, eleştirimizi yapacağız, muhalefet yapacağız ama doğruluk derecesinde olursa daha faydalı olur diye düşünüyorum. Teşekkür ediyorum.

KAMUPERSONELİ.NET DEĞERLENDİRMESİ: İş beğenip beğenmeme elbette kişilerin takdirindedir. Özellikle üniversite mezunu gençler kendi eğitim gördükleri alanda çalışmak istiyordur. Vasıfsız personel arayan ilanlara KPSS’ye girip atama bekleyen adaylar başvurmak istemiyor diye düşünüyoruz. Daha fazla değerlendirmeyi ve yorumu takipçilerimize bırakıyoruz.   

ZEKİ KARA / KAMUPERSONELİ.NET - ÖZEL HABER

Son Güncelleme: 03.03.2017 17:55
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Samet 2017-03-03 18:36:55

İs begenmeme falan yok ortada bir iş var bizim işverenler en az 5 sene tecrübe 3 sene tecrübe askerlik ile iliskisi bulunmayan adam lisans önlisans programdan mezun olmuş hangi ara askerlik yapıp hadi askerliği geçtim ne ara 3 sene 5 sene tecrübe istiyorsun el insaf anlamak istediğim İS BEGENMEME DEĞİL İŞÇİ BEGENMEME durumu var ortada.

Avatar
DİKKAT 2017-03-03 18:27:37

kafeteryacılar pastacılar derneği açıklama yapmış,herkese iş varmış.garson olacaksak ne diye üniversite okudukta 30 yaşına geldik.biraksaydiniz li̇seden sonra garson olup,daha sonra kendi̇ i̇şi̇mi̇zi̇n patronu olsaydik.bi̇ze saçmasapan üni̇versi̇telerle vaki̇t kaybetti̇rdi̇ni̇z.şi̇mdi̇de haketti̇ği̇mi̇zi̇n altinda öneri̇lerde bulunuyorsunuz.yetmemi̇ş gi̇bi̇ bi̇rde bi̇zi̇ suçluyorsunuz.

Avatar
Cihangir 2017-03-03 18:03:43

baş vuruyoruz çağıran yokki...bence iş beğenmeyen çok azdır. öncelikle özel sektör yaş sınırını yükseltmeli, 28-30 yaş sınırı koyuluyor insanlar iş başvurusu yapamıyor.

Avatar
Radyoloji 2000 kadro 2017-03-03 18:05:11

Böyle saçma bi söz mu olur tabiki insan eğitimini aldığı işi yapmak ister ne yapalım üniversite okuyup insaatta mi çalışalım

Avatar
sariciki 2017-03-03 18:03:08

3 tane universite bitir bi yere atanacam hesabi yap totpilin yok diye 30 yasina gel bi baltaya sap olama. sonra git sigortali 1300 liraya calis is secmeme degil mesele. mesele bize verdiginiz diplomalari duvara asip arada tozunu aldırmaniz

Avatar
Hayat ve Zaman Mağduru 2017-03-03 18:31:44

İş beğenmezlik değil.Ben kimya yüksek lisans mezunuyum.Değil ki kimyager olarak normal memur olarak bile atanamiyoruz.Yaş ilerleyince sürekli kpss hazırlamak sıkıntılı zaman bulmak ap ayrı bir dert.KPSS kalkmalı insanların geleceği yok ediyor.Hem maddi hemde manevi zarar.firmalara başvuruyorum hiç geri dönüş bile yapilmiyor.yani firma beni işe aldi da ben mi çalişmadim.Yani devlet beni işe aldida ben mi öğretmenlik,kimyagerlik yapmadim.Torpille,kişiye özel atama,açıktan atama,gizli ve habersiz atama olursa sizce bize yer kalır mı?Okulu bitirir bitirmez sosyal devlette iş hazır olmasi gerekir.insan ömrü kısadır.sınavlar terfi almak için olmalı.girişte herkes atanmali özel veya kamuya.özel sektörü kayıt altına alırsa ve istihdamı ona göre sağlasa iş çözülür.ülkemizdeki sistemde çok sıkıntılar var.Çözüm var ama kimsenin işine gelmiyor.Bu sistem çoğu insanın geleceği yok ediyor.önce atama ve birey hakları olmalı sonra hizmet içi eğitimler ile bireyi daha iyi geliştirebilirsin.İşe çözüm yok ama her yer sertifika ve sınav kayniyor.Hortumcu ve dayatmalı bir sistem.Bunu yapanlar ceplerini dolduran insanliktan nasibini alamamış vampirlerdir.

Avatar
Serdar 2017-03-03 18:05:35

Milletin her isyeri icin ayrı ayri vasfi yok tabi. Vasifsizlara da 1300 tl veren HOLDING ler var.ilanlara bakabilirsiniz. Kendisi olsa çalışır mı o paraya?

Avatar
Günah keçisi 2017-03-03 18:11:00

İş beğenmemek mı? Lisans mezunuyum yaklaşık ve bir bayan olarak hırdavat dükkanına başvuru yaptım yapacağım iş satis, temizlik, zincir ve tek kesmekti ben buna bile razı oldum daha sonra iş yeri bayan olduğum için bunların altından kalkamayacagimi düşündü kabul edilmedim.Kaldi ki bölümle alakalı kendimizi geliştirmek bu şartlar altında bir hayal.(dayısı olan hariç). Kimmiş iş beğenmeyen bunlar bahane işsizlik rakamları ortada