20 Haziran 2019 Perşembe 13:41
KYK Borçları Silinecek Mi? CHP'den KYK Borçları Hakkında Kanun Teklifi Verildi
banner724

31 Mart öncesinde gündeme gelen ancak hakkında herhangi bir gelişme yaşanmayan KYK borçları 23 Haziran İstanbul seçimleri öncesinde tekrar gündeme geldi.

Türkiye'de her dört gençten birinin üniversite mezunu olduğunu ifade eden CHP Niğde Milletvekili yaptığı açıklamasında ise;

"İş bulamayan üniversite öğrencisinin eğitim döneminde aldığı borçlanmanın ödeme tarihi geliyor. Üniversite bitirmiş ama işsiz öğrencinin borcunu ailesi ödemek zorunda kalıyor.

Ciddi mağduriyetler var. Bu kanun teklifi Türkiye'de üniversite mezunu olup işsizlikle boğuşan gençlerimizin ve dar gelirli ailelerini rahatlatacaktır” dedi. Peki KYK borçları silinecek mi?

Mevcut düzenlemenin detaylarına göre öğrenciler mezun olduktan 2 yıl sonra almış olduğu kredi borcunu ödemeye başlamakta.

Fethi Gürer ise KYK borçlarının ertlenemesi hakkında verdiği kanun teklifinde yaptığı açıklamasında ise;

"2018 yılında yüzde 19 olan genç işsizlik, 2019 yılında 26.1'e yükselmiş ve Türkiye'de her 4 gençten biri işsiz. KYK'ya borç ödeme zamanı gelince sorunları da artıyor. Bir de bu işsizlerimize KYK borcu yüklemeyelim" dedi.

Hükümetin bu konuda acil şekilde harekete geçmesi adına çağrıda bulunan Gürer;

"Okulunu bitiren çok sayıda mezun, bizleri arayıp bu konuda çözüm üretilmesini istemekte.

KYK borçları için, iş bulmadan ödeme olmamasını talep etmektedir. Bu kanun sorunu çözecektir" dedi.

Son Güncelleme: 20.06.2019 20:53
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Mustafa 2019-06-20 17:32:58

İlk defa ülkemiz gençleri için yararlı hayırlı bir iş yapın silin şu borçları herkez işsiz

Avatar
Ali balaban 2019-06-20 17:41:10

Borcumuz silinsin ki rahatça düşünüp yeni nesil işler geliştirelim.

Avatar
Asgari ücretli 2019-06-20 17:26:42

Biz 12.000 bin tl ödedik asgari ücretli olduğumuz halde yok öyle herkesinki silinsin. Bizim ödediklerimiz ne olacak!!!!

Avatar
Hülya 2019-06-20 17:02:42

Lütfen kyk borçları silinsin çok zor durumdayız bazıların ailesi öder peki ya öyle bir şansı bile olmayanlar ne yapacak bize yol köprü yapmanızı değil önce bu tür sorunlarımızı çözmenizi istiyoruz iki kız kardeşimi okutuyorum ailemin bütçesi yetmiyor ben de üniversite son sınıf öğrencisiyim bu durumdan utanıyorum ama ne yapıyım benim suçum değil. Hep hiçbir şey canınızdan önemli değil dersiniz boğazımıza kadar sıkıntılara girdiğimizde de tek çare olarak canımıza kıymak geliyor aklımıza diyecek sözüm çok ama nafile belki de zenginler bu kadar aç gözlü olmasalardı biz fakirler bu durumda olmazdık..

Avatar