Alexa
banner634

Taşerona Hem Zam Hem Yılda 6 Bin Liraya Varan İkramiye

Taşeron işçilerinin kadroya geçirilmesine ilişkin düzenlemenin detaylarının açıklanmasının ardından kadroya alınan taşeron işçilerini de kapsayan en önemli konulardan biri daimi işçilerin sahip olduğu haklar. Taşeron işçilerinin bundan sonraki dönemlerde alacağı zam ve ikramiyelere ilişkin değerlendirmeleri haberimizde paylaşıyoruz.

Taşerona Hem Zam Hem Yılda 6 Bin Liraya Varan İkramiye

Taşeron işçilerinin kadroya geçirilmesine ilişkin düzenlemenin detaylarının açıklanmasının ardından kadroya alınan taşeron işçilerini de kapsayan en önemli konulardan biri daimi işçilerin sahip olduğu haklar. Taşeron işçilerinin bundan sonraki dönemlerde alacağı zam ve ikramiyelere ilişkin değerlendirmeleri haberimizde paylaşıyoruz.

10 Aralık 2017 Pazar 20:23
Taşerona Hem Zam Hem Yılda 6 Bin Liraya Varan İkramiye

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan geçtiğimiz günlerde AK Parti Grup Toplantısı'nda yapmış olduğu konuşmasında taşeron işçilerin kadroya geçirilmesine ilişkin hazırlanan düzenlemeye dair açıklamalarda bulunmuştu.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın konuya ilişkin açıklamalarının ardından Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Jülide Sarıeroğlu'da hazırlanan çalışmalara yönelik detayları aktarmıştı. 

Yürütülen bu çalışmaların ardından kamu kurumlarında çalışan binlerce taşeron işçisine kadro müjdesi verilmişti. İleriki dönemlerde kadroya alınacak taşeron işçileri, kamu kurumlarında görevli daimi işçilerin sahip olduğu bazı haklara da sahip olacaklar. Bu haklardan birinci zam ve diğeri ise yılda 6 bin liraya varan ikramiye. konuya dair detaylar şu şekilde,


TAŞERON İŞÇİYE KADROYA GEÇTİĞİNDE ZAM

Halen taşeron işçisi olarak çalışmakta olan çok sayıda işçi maaşları genel olarak 1800-3000 lira arasında değişmekte. Taşeron işçiler kadroya alındıkları zaman bu maaşları korunacak. Ancak taşeron işçileri kadroya geçtikleri zaman daha sonraki süreçler için toplu sözleşme pazarlığından çıkacak sonuca göre maaş artışı yapılacak. Hatta kadroya geçecek taşeron işçilerinin maaşları aynı statüdeki memurla eşitlenmesi gündemde. Eğer bu düzenlemede yapılırsa işçilerin maaşları artacak. 

EN AZ 2 BİN 433 LİRA EN FAZLA 6 BİN LİRA İKRAMİYE 

Taşeron işçilerinin kadroya geçmesinin ardından daimi işçilerin aldıkları ikramiye hakkına sahip olacaklar. Taşeron işçilere bu hakkın verilmesiyle asgari ücretli bir taşerona en düşük 2433 lira, 2000 lira maaş alana 3466 lira, 3500 lira maaş alana ise 6066 lira ikramiye ödenecek. İkramiye aylık hesapta yüzde 15’e yakın zam demek.

Kamupersoneli.net - ANKARA

►►►2018 KPSS LİSE-ÖNLİSANS HAZIRLIK İÇİN TIKLAYIN

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
<strong>Dikkat!</strong> Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
mehmet 2017-12-11 10:11:44

Bizler taşeron firmada teknik eleman olarak çalışırken vatanı görevimiz için kurumun şirketle anlaşma gereği tazminatımızı almadan tüm haklarımız saklı kalmak kaydıyla istifa edip askere gittik şimdi ise askerlik görevimiz, kutsal görevimizi yaptık ama biz askere gidince kurum yerimize eleman almış biz işsiz kaldık bizler askere gitmekle hata mı ettik biz kutsal görevimizi yaptık bizim günahımız ne, bu yeni çıkacak olan yasada bizler için de Allah rızası için bir hak tanıyın iş kanununda “askerlik görevi için ayrılanlar yeniden 2 ay içinde dilekçeyle başvuru yaptıklarında yeniden işe başlatılır “ maddesi var bizim de ailelerimiz çocuklarımız bakmakla yükümlü olduklarımız ailelerimiz var. lütfen bizler için bir hak..lütfen sayın yetkililer bizimde sesimiz olurmusunuz..

Avatar
Yaziklar olsun 2017-12-11 07:08:07

Arkadaslar oncelikle her universite mezununun isi kolay degil cenaze islerinde calisan arkadas ceset yikiyoruz demissiniz kurt falan var denissiniz bir doktoru bir hemsireyi bir ebeyi bir veterineri dusunen yok ama evet belki sogukta calismiyorlar ama bir ameliyata girdiklerinde saatlerini veriyorlar.o veteriner o ambulansta calisan insanlar zor kis sartlarinda insan hayatini kurtarmak icin calisiuorlar itfaiue polis bunlar kendi hayatini ortaya koyuyor.Bu tartisilmaya acik bir konu.Benim amacim devletimizin her olaya bir cozum bulabildigi gibi universite mezunlari genclerede bir cozum bulabilmesi bizler uillarca atanmak icin ugrasiyoruz 35 yasindan sonra butun umudumuz bitiyor.Bir bayan olarak baska yerlerde calisamiuoruz aatanmamiZ gerek.Siz isten eve geldiginizde esinize yada annenize bana bir yorgunluk kahvesi yap derken biz anne bize sert kahve yap gece yarisina kadar calisacagim diyoruz.yada anneniz sizden bahsederken iyi kotu bir isi var gecinip gidiyoruz diyor bizim ailemiz ise hala atanamadi benimde umudum yok uok.Cogu universite mezunu atanamadi diye ne pis ne agir iskerde calisiyor bir bikseniz o kadar insanin hakki yeniyor ben buradaki adaletsizlige hakkimi etmiyorum

Avatar
Helali hoş olsun.. 2017-12-11 01:13:10

Ne demem hakkimi helal etmiyorum demek en alt sinif iscilerden olusuyo bu taseron denen zimbirti ne sartlarda calisiliyo bilen yok.. analarinin hak sutu gibi helal olsun.. universite okurken hic kimseye is garantisi verilmiyo keske verilsede kimse issiz kalmasa oda ayri bi konu ama insanlar universite okurken yada kpssye girerken is garantisi var diye girmiyo sansini yukseltebilmek daha iyi sartlarda calisabilmek icin yapiyar buni bu yuzdende mezun olup atanamadim diye aglasmak yersiz taseronun yaptigini teklif etseler kac yil universite okudum ben dirsek curuttum diye ziplayip cikarsiniz ama vucuduyla calisan evine alin teriyle ekmek goturen iscilerin hakettigi dahi verilmezken bisiyler verilince zorunuza gtmesin hava soguk diye sgara icmeye cikmazken insanlar gecenin o ayazinda belediye iscileri calisiyo hemde oturdugu yerden degil vucuduyla kazaniyo !!!

Avatar
Yaziklar olsun 2017-12-10 23:10:17

Oncelikle yanlis anlasildigimi dusunuyorum cunku benim taseron arkadaslarla alip veremedigim bir sey yok sadece tasedon arkadaslara bu duzenleme gelirken biz universite mezunlarina neden bir kadro yada neden bir duzenleme gelmiyor buradaki adaletsizligin pesindeyim evet taseron arkadaslarimizin cogu agir islerde cakisiyor bunu kabul ediyorum ama bir universite mezunu doktor yada bir ve veteriner onlarin isleri cok mu kolay lutfen sizde burafan bakin.mesela siz liseden sonra universite okumadiniz taseron olarak bes yil calistiniz ve suan az cok bir maas aliyorsunuz bwn ise o bes yili universite okuyarak atanmaya calisarak harcadim siz bir miktar maas alirken ben 700_yl ye calisacak is bulamiyorum ustelik universite okurken harcadigim kitap paralari falan bunlsri da bir goz onunde bulundurun devlet sizkere bir duzenleme getirirken bizlere neden bir duzenlemw getirmiuor biz is bulamiyoruz benim hakkimi helal etmedigim nokta bu.yoksa taseron arkadaslarimiza bir sozum yok

Avatar
Yaziklar olsun 2017-12-10 22:52:53

Oncelikle yanlis anlasildigimi dusunuyorum.Ben taseron olarak calisan arkadaslara hakkimi helal etmiyorum demiyorum.Her insan rizki icin calisiyor ben burada adaletsizlikten bahsediyorum.cogu taseron işcisi universite okumuyor ama netice de azda cokda olsa para kazaniyor ya biz universite mezunlari is bulamiyoruz devlet taseron olarak calisanlara duzenleme getirdi ya biz universite nezunlari neden issisiz neden surekki ders calistik yeri geldi bir lira bulamadigimiz icin onca yolu yuruduk neden kimse bizleri dusunmuyor neden atama olmuyor benim uzuldugum nokta bu.evet taseron arkadaslarimiz cok agir islerde calisiyor ama biz universite mezunlari da ayni biz gercekten o kpss universite icin ne kadar paralar harcadik ne kadar alin teri doktuk neden kimse bizi dusunmuyor ben 2-3 bin pesinde degilim diyorum ya 700 tl ye calisacak is dahi bulamiyorum devlet neden bizleri dusunmuyor anlatmak istedigim bu taseron arkadaslarimizin cogu universite dahi okumadi ama bir mijtar para aliyor neden biz universite mezunlari calisacak is dahi bulamiyoruz lutfen birazda buradan bakin

Avatar
Erhan üzmez 2017-12-10 22:19:58

10-15 yılını taşeronda köle olarak çalışanlara hakları olan kadroyu hangi vasıfla hakkımı helal etmem deme cüretini gösteriyorsunuz hanımefendi. Bizim 14 kişilik çalışma arkadaslarimizdan 6 si üniversite mezunu biz de her sene kpssye girip atanamıyoruz ama bunun yanında da kamuda hakları gaspedilmis olarak taşeron vasfı ile yillardir çalışıyoruz. Taşeron sistemi son 15-20 yıldır Türkiye'de siyasilerin rant kapısı olmuştur daha evvelde zaten kamuda çalışanlar devletin daimi kadrolu iscileriydi. Şuan hak ve adalet yerini bulacağı sirada hasetlik yapıp ortamı bulandırmaya çalışmayın

Avatar
Src 2017-12-10 22:02:52

Yazıklar olsun diyen bayan, size katıldığım noktalar var lâkin taşeron kamudaki en pis işleri yapan gruptur.örneğin cenaze hizmetlerinde çalışıyorum. Yeri geliyo her tarafından kurtlar dökülen cenazeleri yıkayıp kefenliyoruz. Bunları yapabilir misiniz? Kpps üzerinden buralara alım yapılsa sizce kim tercih eder ? Bence eleştiri yaparken bunlarida gözönünde bulundurursanız iyi olur diye düşünüyorum.

Avatar
Taşeron 2017-12-10 21:50:40

Valla bu taşeron çalışanların KPSS ve okuyanlarla kıyaslanması ayıp çoğu işçi ağır şartlarda yıllardır ezilerek emek veren insanlar maaşında kadronun da en iyisini hak ediyorlar.bende yıllardır KPSS girdim ama bu durum çok farklı vicdan.

banner631