TBMM'de EYT Teklifine Kabul Oyu Verenlerin Sayısı Belli Oldu

Emeklilikte Yaşa Takılanların sorunlarına nokta koyacak düzenleme teklifi Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığına sunuldu. Peki TBMM'de teklife kaç Milletvekili kabul oyu verdi? Tüm detaylar haberimizde...

GÜNDEM 10.10.2018, 09:14 18.01.2019, 21:51 Batuhan
TBMM'de EYT Teklifine Kabul Oyu Verenlerin Sayısı Belli Oldu

CHP, HDP, MHP ve İYİ Parti'nin EYT'yi kapsayan yasa teklifleri TBMM Başkanlığı'na sunuldu.

Türkiye Büyük Millet Meclisinde AK Parti 290 sandalyeye sahip. Bunun yanı sıra Mecliste EYT'ye yönelik yasa teklifi veren CHP'nin 144, HDP'nin 65, MHP'nin 50, İYİ Parti'nin 40 milletvekili bulunuyor.

299 KABUL OYU VERİLDİ

EYT düzenlemesine destek oyu veren muhalefet partilerinin oy sayısı 299 oldu. Emeklilikte yaşa takılanların gözü kulağı Türkiye Büyük Millet Meclisinde. Ayrıca EYT teklifinin Genel Kurul'da yasalaşması için "basit çoğunluk" yeterli sayılacak. Yani, Genel Kurul toplantısına katılanların yarıdan bir fazlasının "kabul" oyu vermesiyle teklif yasalaşmış olacak.

2 milyon civarındaki tüm Emeklilikte Yaşa Takılanları kapsayan genel bir düzenleme dışında ara formüllerin de gündeme gelebileceği belirtiliyor. Bu konu hakkında Milliyet Gazetesinden Bahar Atakan'ın aktardıklarına göre EYT'ye yönelik düzenlemede kademeli bir sistemin uygulanabileceği ifade ediliyor.

EYT hakkında bir gelişme olduğunda nalık bildirim almak için uygulamamızı indirin:

Yorumlar (8)
Ms 10 ay önce
1989 girisliyim daha 5 yılın var yaş için prim ve gün sayım tamam inşAllah çıkar bütçemize bir katkı olur.
Batur 10 ay önce
Bende 99 öncesiyim ama çıkacak yasa aynen şöyle şuanda herşeyi tam olanları kapsıyor kimse ümitlenmesin
mrt 10 ay önce
hadi hayırlısı inşaAllah
Batur 10 ay önce
Bu yasa çıkmaz çıksada 1999 öncesi herkesi kaplamaz MHP kelime oyunu yapıyor 99 öncesi diyo ama 93 öncesi erkekleri kapsıyor bu kadar basit
kazan 10 ay önce
Bu durumda zaten geçemiyor. .301 olması lazım
Gökhan Çiçek 10 ay önce
21.08.1986 girişliyim 10100 günüm Var tam olarak ama Bu yasa çıkmazz arkadaşlar boşu başuna ümitlenmeyin benden söylemesi
Batur 10 ay önce
Kimse ümitlenmesin bu yasa çıkmaz çıksa bile bazı şartlar korlar
Yılmaz 10 ay önce
bencede çıkmaz arkadaşlar ülkenin durumu iyi değil