28 Ağustos 2019 Çarşamba 16:19
Ücretli Poşetlerden Sonra Flaş Bir Uygulama Daha

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Çevre Yönetimi Genel Müdürlüğü ile İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) NOVA Teknoloji Transfer Ofisi iş bilriği yaptı. Bu iş birliği kapsamına "Türkiye Depozito İade Sistemi Projesi (TÜDİS) Açılış Toplantısı" yapıldı.

Emin Birpınar buarada bir konuşma yaptı ve Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın eşi Emine Erdoğan'ın himayesinde yürütülen Sıfır Atık Projesi kapsamında Türkiye genelinde plastik poşet kullanımının azaldığını vurguladı.

Ayrıca Birpınar depozito uygulaması hakkında da değerlendirmelerde bulundu. Birpınar yaptığı açıklamalarında depozito uygulamasının doğru işletilmesi durumunda hem ekonomi hem de vatandaşa fayda sağlanacağını belirtti. 

BİRPINAR'IN AÇIKLAMALARI

Konu ile ilgili olarak Birpınar'ın açıklamaları şöyle oldu:

"Çevre Kanunu değişikliği üç şey getirdi. Geri kazanım katılım payını getirdi. O kanun geldi, yönetmeliği de önümüzdeki günlerde çıkar. 2020 itibarıyla onu uygulayacağız. Plastik poşetlerin ücretlendirilmesi usul ve esaslarıyla yürürlükte. Zorunlu depozito uygulaması da 2021'de bu projeden sonra başlayacak. Bu sayede birçok çevre problemini çözmüş olacağız.

Bizim hedefimiz atık miktarını mümkün olduğu kadar azaltmak ve geri dönüşüm oranlarını yüzde 10 ila yüzde 50 arasına çıkarmak, 2023 hedefimiz bu. Hedefimiz yıllık ortalama 40-50 milyar içecek ambalajını, piyasa sürülen ambalajın yüzde 50'sini geri toplayabilmek. Şu anda her 10 cam şişeden biri, her 10 pet şişeden 3'ü ve 10 alüminyum içecek kutusundan ancak 5'i geri dönüşebiliyor. Gerisi de maalesef gelişi güzel doğaya atılıyor."

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Serap 2019-08-29 12:48:50

Burger king te yemek yedigim bir gun gordum belki 20 buyuk boy cop torbasi dolusu kagit ve plastik cop kamyonuna yuklenip cope atildi ozellikle merak edip sordum geri donusum icinmi gidiyor bunlar diye hayir cope atiliyor dendi! Bizim icinde patates hamburger ve icecek aldigimiz kagit ambalajlar dogaya terk ediliyor icler acisi! Resmen icim sizladi ben evde en kucuk kagit veya plastik parcasini bile diger coplerden ayirip gerekli yerlere ulastiriyorum boylesine buyuk bir sirket kac subesi var bilmiyorum cikan kagit atik miktarini hayal edebiliyorum gordugum manzaradan sonra. Herkez cevreci olmali cocuklarimiz yasayacak bu dunyada onlarda cocuk sahibi olup onlarun gelecekleri icin endiselenicek guzel bur dunya birakmaliyiz! Ve asil bu gibi sirketlere birilerinin el atmasi lazim!

Avatar
Deniz 2019-08-29 14:49:31

Sırf kar amacı ile yapılan ücretli poşet uygulaması halkı rezil ediyor

Misafir Avatar
Elifcc 2019-08-29 18:51:02 @Deniz

Valla pes iyilik yaramaz siz ve sizin gibilerine!

Beğenmedim! (1)
Avatar
Vatansever 2019-08-29 18:15:02

Zaten birseye para odediginiz yok.birakinda insanlar rahat yasasin.cevre icin once sizlerin sebep oldugu rant kapilarini yok etmeli.yok etmezsiniz cunku parayi kefeninize koyacaksiniz ya.plastik toplayicilar zaten topluyor ne gerek var.kiniyorum.bu ulkede rahat yasamak gunah herhalde

Avatar
Yeter çulcu 2019-08-29 18:15:25

Güzelde avrupada markete iade ediliyor parası alınıyor halkıda etkikemiyor böyle olmsı daha iyi olurdu bunaldık herdaka torba taşıyoruZ size basit gelen ücret bizlere ekmek parası işsizlike boğuşurken bizlere büyük geliyor sizlerin basit gördüğ ücrelet

Avatar
Begüm 2019-08-30 00:38:15

Türkiyede pilastik poşet pet şişe çevreye zararlı diye ücretlendiriyo ama yurt dışından çöp alınıyo neden bu yapılıyo o zaman arıtılmayan o pis çöplerde türkiyede kalıyo her insan kanserle mücadele ediyo her mikrop türkiye sokuluyo pilastik atık kutusu yapsın her belediye geri dönüşüm yapılsın çöpe atmaz oraya atar herkez neden yapılmıyo bu

Avatar
Serap 2019-08-29 12:50:37

Burger king te yemek yedigim bir gun gordum belki 20 buyuk boy cop torbasi dolusu kagit ve plastik cop kamyonuna yuklenip cope atildi ozellikle merak edip sordum geri donusum icinmi gidiyor bunlar diye hayir cope atiliyor dendi! Bizim icinde patates hamburger ve icecek aldigimiz kagit ambalajlar dogaya terk ediliyor icler acisi! Resmen icim sizladi ben evde en kucuk kagit veya plastik parcasini bile diger coplerden ayirip gerekli yerlere ulastiriyorum boylesine buyuk bir sirket kac subesi var bilmiyorum cikan kagit atik miktarini hayal edebiliyorum gordugum manzaradan sonra. Herkez cevreci olmali cocuklarimiz yasayacak bu dunyada onlarda cocuk sahibi olup onlarun gelecekleri icin endiselenicek guzel bur dunya birakmaliyiz! Ve asil bu gibi sirketlere birilerinin el atmasi lazim!

Avatar
Serap 2019-08-29 12:51:00

Burger king te yemek yedigim bir gun gordum belki 20 buyuk boy cop torbasi dolusu kagit ve plastik cop kamyonuna yuklenip cope atildi ozellikle merak edip sordum geri donusum icinmi gidiyor bunlar diye hayir cope atiliyor dendi! Bizim icinde patates hamburger ve icecek aldigimiz kagit ambalajlar dogaya terk ediliyor icler acisi! Resmen icim sizladi ben evde en kucuk kagit veya plastik parcasini bile diger coplerden ayirip gerekli yerlere ulastiriyorum boylesine buyuk bir sirket kac subesi var bilmiyorum cikan kagit atik miktarini hayal edebiliyorum gordugum manzaradan sonra. Herkez cevreci olmali cocuklarimiz yasayacak bu dunyada onlarda cocuk sahibi olup onlarun gelecekleri icin endiselenicek guzel bur dunya birakmaliyiz! Ve asil bu gibi sirketlere birilerinin el atmasi lazim!

Avatar
Asd 2019-08-29 16:14:41

Gayet yerinde plastikten acil kurtulmamiz lazim