16 Ağustos 2018 Perşembe 10:38
YÖK Duyurdu! Bedelli Askerlik Yapacaklara Sevindirici Haber

Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından alınan kararlara göre; askerliğini bedelli olarak yapacak olan öğrenciler temel eğitim aldıkları süre zardında idari izinli sayılabilecekler.

Aldıkları temel askerlik eğitimlerinin ara sınavları, vizeler veya yı sonu final sınavlarına denk gelmesi durumunda ise mazaret sınav hakkı sağlanacak.

MSB'nin Bedelli askerlik uygulaması konulu yazısı üzerinde; YÖK Yürütme Kurulu toplantısında görüşülerek geçici 55'nci madde içerisinde; 21 günlük temel askerlik eğitimi sebebiyle silahaltına alınacak olan YÖK öğrencilerinin temel eğitim aldıkları süre zarfında idari izinli sayılmalarına, aldıkları temel askerlik eğitiminin ara sınav, vize veya yıl sonu final sınavlarına rastlaması durumunda mazeret sınav hakkı verilmesine, mağduriyet yaşanmaması için üniversitelerce gerekli tedbirlerin alınmasına karar verildiği duyuruldu..

YÖK Başkanı Prof. Dr. M. A. Yekta Saraç, Milli Savunma Bakanlığı görevine atanan Sayın Hulusi Akar'ı tebrik etmek için gerçekleştirdiği ziyarette geçici 55. madde kapsamında temel askerlik eğitim alacak yükseköğretim öğrencilerinin mağduriyet yaşamamaları için alınacak tedbirleri Bakan Akar'la müzakere ettiklerini açıklamıştı.

Kamupersoneli.net I ANKARA

Kamu Personeli
Son Güncelleme: 16.08.2018 10:51
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
<strong>Dikkat!</strong> Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
aysen dirik 2018-08-26 22:49:31

yurt dışında okuyan öğrenci nasıl olacak.Okuduğu üniversite anlayış gösterecek mi.Tatillere denk getirilse olmaz miydi

Avatar
Gunay 2018-08-26 18:56:40

Oglum yurt disinda MEB burslu doktora egitimi goruyor. Bu ogrencilerin durumlari ne olacak.

Avatar
Uğur 2018-08-26 18:44:32

Üniversite öğrencilerine boş olduğu zamanlarda yani tatil zamanlarına göre askerlik görevini yapması için takvim ayarlanacak denildi hani nerede ? Çift anadal öğrencisiyim yarım dönem gitmezsem hem yılım uzuyor hemde çift anadal yaptığım bölümüm silinecek son senesine gelmişim bölümüm silinip derslerden kalırsam askerliğin bir anlamı kalmıyor hayatım söz konusu olduğu için okul hayatımın bitmesi gerekmiyor sırf üniversite okuyan öğrencilere yaz tatillerinde veya sömestr da bedelliye takvim ayarlanmadigi için.universite öğrencileri için tatil dönemlerinde takvim hazirlansin bu kadar mı zor Herşeyi yapabiliyorsunuz bunu da yapabilirsiniz söz verilmişti öğrencilerin tatil dönemlerinde askere alınacak diye.okul döneminde askere mi gidilir mantıklı mı yani bu.

Avatar
Reıss.. 2018-08-26 17:36:57