GündemSağlık

Koronavirüste son dakika uyarısı! Bu 4 belirtiyi gören hastaneye koşsun!

Ülkemizde tam 1 yıldır etkisini gösteren koronavirüs salgınına ilişkin son dakika uyarısı geldi. Uzmanlar, özellikle koronavirüsü atlatan erişkinlerde son dönemlerde karşılaşılan 4 belirtiye karşı uyarılarda bulundu.

Koronavirüs salgınını atlatan çocuklarda karşılaşılan MIS-C sendromu ailelerde endişeye yaratırken, şimdi de erişkinlerde virüsü atlattıktan birkaç ay sonra ortaya çıkan MIS-A sendorumu tedirginlik yarattı. Bu durumun erişkinlerde 4 belirti ile kendini gösterdiğini belirten uzmanlar, mutlaka doktora başvurulması gerektiğini ifade etti.

İLK OLARAK İNGİLTERE’DE TANIMLANDI

İlk olarak İngiltere’de tanımlanan MIS-C sendorumu, çeşitli rahatsızlıklara neden olabiliyor. İlk dönemlerde çocuklarda görülen bu sendormu şimdi de farklı belirtiler de erişkinlerde de gözükebilir.

ERİŞKİNLERDE DE GÖRÜLÜYOR

Konu ile ilgili açıklamalarda bulunan Prof. Dr. Yavuz, yaptığı açıklamasında şu ifadeyi kullandı:

“Çok nadiren de olsa koronavirüs geçirdikten sonra erişkinlerde de ilk olarak çocuklarda tanımlanan Multisistem Inflamatuar Sendrom (MIS-C) benzeri tablo görülebiliyor. MIS-A olarak tanımlanan bu hastalığın şimdilik çok nadir olduğunu özellikle belirtmek isterim. Ancak koronavirüs geçirdikten birkaç ay sonra yüksek ateş, halsizlik, tansiyon düşüklüğü gibi belirtiler görülebiliyor ve vücutta birçok yeri etkileyebiliyor. Zamanında tedavi edilmezse ağırlaşabiliyor. Bu nedenle bu sendromun da bilinmesinde fayda var”

4 ÖNEMLİ BELİRTİ

Prof. Dr. Yavuz, belirtiler arasında yüksek ateş, halsizlik, ishal ve tansiyon düşüklüğü olduğunu belirterek, “Koranavirüs geçirdikten sonra bu belirtileri olan kişilerin mutlaka hekime başvurması gerekiyor. Çünkü tedavi gerektiren bir hastalık bu. Nedeni konusunda çok yoğun çalışmalar halen devam ediyor. Ama sadece çocuklarda olduğu düşünülüyordu, şu anda erişkinlerde de olduğunu biliyoruz. Tedavide ise artmış inflamasyon yanıtın baskılanması, kontrol altına alınması hedefleniyor. Onun için de pek çok ilaç seçeneğimiz var. Antiinflamatuar ilaçlar başta geliyor. Ayrıca IVIG gibi (damar içi imminoglobülin tedavisi) seçeneklerimiz de var. Çocuk hastalarda da zaten IVIG kullanılıyor” dedi.

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir