GenelGündemSağlık

BioNTech aşısında ikinci doz kaosu! Yan etkiler görülünce ne yapmalı?

BioNTech‘te ikinci dozunu olan sayısız vatandaş ilk doza kıyasla aşırı yoğun geçen yan etkilerden şikayetçi. Uzmanlar bu yan etkilerin, vücudun bağışıklık sisteminin verdiği bir cevap olduğunu ve iyiye yorumlanması gerektiğini söylerken yalnızca yan etkiler sebebiyle hastanelere başvuranların sayısı da az değil. Peki yan etkiler görülünce ne yapmalı? Yan etkiler ne kadar sürüyor? Açıklamalar haberimizde.

Yan etki gösterenlerin çoğu ateş, halsizlik, baş ağrısı, vücut ağrıları ve mide bulantısı gibi şikayetlerde bulunuyor. İlk doz sonrasında bu belirtileri göstermeyen vatandaşlar ikinci dozda rahatsızlanınca da haliyle endişe duyuyor. Ancak uzmanlar bunu vücudun ‘antikor üretmeye başladığının’ göstergesi olarak açıklıyorlar. Yeterli düzeyde antikor üretmeye başlayan vücut bağışıklık sistemini devreye sokuyor ve kendini olası bir koronavirüse karşı hazırlanıyor.

YAN ETKİ OLURSA NE YAPILMALI?

Sağlık Bakanlığı’nın da sitesinde yayımlanan bilgilere göre aşıdan sonra görülen yorgunluk, baş ağrısı, ateş, titreme, kas/eklem ağrısı, kusma, ishal, aşı uygulanan bölgede ağrı, kızarıklık, şişlik gibi etkiler hafif yan etkiler olarak değerlendiriliyor. Ancak nadir durumlarda alerjik reaksiyonlar görülebiliyor. Alerjik reaksiyon durumunda ise acilen en yakın sağlık kurumuna müracaat edilmesi gerekiyor.

Hafif olarak değerlendirilen diğer yan etkilerde ise Parasetamol içeren ağrı kesiciler (Parol, Minoset vb.) kullanılabiliyor. Günde üç kereye kadar kullanımında bir sakınca görülmüyor.

Yan etkiler genel olarak 24 saat sonra kayboluyor.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir